Třídní učitelky: Ivana Landovská, Nikola Rychlovská
dle IB - integrovaných bloků školního vdělávacího programu
Když zaťuká podzim
Vánoční čas a zimní radování
Probouzíme jaro
Se sluníčkem do světa
Ostatní akce
Plán integrovaných bloků 2023/24
Když zaťuká podzim
„Sešli jsme se zase znova, čeká nás tu parta nová.
Čáry máry ententýky, vyrábíme větrníky, z listů skřítky fešáky, roztomilé panáky.“
Vánoční čas a zimní radování
„Skřítek zdobí stromeček, těší se na dáreček. Zatím zima čaruje, na okýnka maluje.“
Probouzíme jaro
„Jaro ťuká na dveře, kdopak skřítkovi otevře?“
Se sluníčkem do světa
„Hřej sluníčko, hřej, děti budou mít brzy sváteční rej.“
Úkoly vzdělávacích činností vyplývající z evaluace předcházejícího šk.roku
Pohybová:
Vypěstovat základní pohybové dovednosti, obratnosti a vědomého ovládání těla. Rozvíjet a prohlubovat poznatky o zdraví, lidském těle, o zdravém životním stylu v souvislosti s pravidelným pohybem na čerstvém vzduchu. Provádění tělovýchovných chvilek zaměřených na správné držení těla, dýchání a koordinaci pohybů.
Nadále zařazovat PH, HPH, které si děti velmi oblíbily. V PH vést děti k radostnému pohotovému procvičování postřehu, obratnosti a rychlosti, udržet kroužek, reagovat na hudební a rytmické doprovody, tempo, rytmus, zařazovat tělovýchovné chvilky s průpravnými - zdravotními cviky, Vést děti ke správnému držení těla. Dbát na bezpečnost dětí.
Jazyková:
Rozvíjet intelekt dítěte, jeho řeč a jazyk. Upevňovat poznávací schopnosti, city a vůli dítěte. Rozvíjet schopnosti, které předchází učení, matematickým představám, jazykové dovednosti.
Zařazovat jazykové chvilky GM, DC, artikulační chvilky, rozvíjet správnou výslovnost a slovní zásobu.
Poskytovat dětem společenské hry, zaměřené na postřeh, paměť, soustředěnost, na posilování vůle – domino, pexeso, ale i jiné hry rozvíjející poznatky z různých oblastí a rozvíjející myšlení a řeč,
Poznávací:
Rozvíjet poznatky o živé a neživé přírodě, naučit se dívat kolem sebe, vnímat změny v přírodě, její rozmanitost a barevnost. Utvářet povědomí o sounáležitosti s okolním světem, seznamovat je s přírodou ve svém okolí.
Rozvíjet poznávací, porovnávací a myšlenkové procesy. Seznamovat děti se světem knih a literatury – prózy i poezie, vést je k tomu, aby se kniha stala součástí jejich života, jejich zájmů a potřeb.
Rozvíjet jejich řečové schopnosti, recitaci i dramatizaci, upevňovat správné zacházení s knihou, vnímat knižní ilustraci jako součást děje v knize.
Estetická:
Seznamovat děti s různými výtvarnými a pracovními technikami, s vlastnostmi výtvarného i pracovního materiálu, s vlastnostmi barev. Rozvíjet tvořivost, fantazii, podporovat jejich vlastní nápady při výtvarných a pracovních činnostech. Upevňovat dovednosti při zacházení s prac. a výtv. materiálem, včetně sebeobsluhy a pořádku při malování.
Vytvářet návyky správného sezení.
Nabízet jim pěvecké, hudebně - pohybové, poslechové i rytmizační činnosti. Vést je ke správnému dýchání a ovládání dechu při zpěvu, ke snaze o čistý, rytmický zpěv se správnou artikulací. K pojmenovávání základních hudebních nástrojů podle vzhledu i zvuku.
Dbát na úpravu dětí.
Pracovní a grafomotorická:
Sociální:
Adaptovat se na novou třídu, nové učitelky, zvládat požadavky plynoucí z prostředí MŠ.
Zapojovat se do každodenních aktivit a cítit se plnohodnotným členem kolektivu. Dodržovat pravidla třídy: "Třídní úmluvu“ a základní pravidla slušného chování.
Posilovat sebevědomí dítěte, rozvíjet jeho samostatnost, vytrvalost, pečlivost a soustředěnost při různých činnostech.
Vést děti ke správnému životnímu stylu, do jídla nenutit, ale působit na získávání kladných stravovacích návyků – vše ochutnat.
Vnímat odlišnost mezi dětmi, rozvíjet mezi nimi přátelství a toleranci. Vytvořit prostředí vzájemné důvěry a tolerance, naslouchat přání dětí.
Připravit děti pro úspěšný vstup do ZŠ.